lichess.org
Donate

אנחנו מוזהבים!

שחמט ועסקים

ChessStrategy
נהל כסף ודמויות כמו שצריך!

אני מחשיב שחמט הוא המודל המושלם ביותר לעסקים. במילים אחרות, שחמט הוא גרסה "מדוגמת" טובה של חיי אדם והוא טוב מאוד לפיתוח ההיגיון. במאמר זה, אני רוצה לדבר על קווי הדמיון בין שחמט לעסקים.

היום אני בעצמי משחק שח, ובהתבסס על כישורי ההתבוננות שלי אני יכול לומר שעקרונות ההצלחה בשחמט הם כמעט זהים לעקרונות העסקים. כאשר העקרונות המומלצים לזכייה בשחמט מיושמים היטב בחיים האמיתיים, ניתן להגיע לתוצאות טובות. יש רק הבדל אחד: "ההבדל היחיד בין שחמט לחיים האמיתיים הוא שבחיים השפעת הסביבה החיצונית והכוחות הבלתי תלויים בנו גבוהה יותר...". למען האמת, זה נושא ארוך והוא יסיח את דעתנו מהמטרה העיקרית, אז נחזור לסוגיה המרכזית – מה הדמיון בין שחמט לעסקים?

הטמפו חשוב. השחמט מכתיב לנו שהפעלת כלים, התפתחות כללית ואמצעי מניעה צריכים להיות "בקצב". השקעת טמפו בשחמט שווה לכסף. העיקרון העיקרי הוא שכדאי לבצע את המהלך בצורה כזו שהיוזמה תישאר איתך במהלך הבא. זה גם תנאי בעסקים. כאשר אנו נכנסים לכל פרויקט השקעה, הרחבה או תחום חדש, יש להשקיע את כמות המשאבים הנמוכה ביותר. בדיוק כמו במשחק שחמט, יש לקצב את ההקדמה וההפעלה של כלים, כך שכל הרחבה צריכה לשפר את הפעילות העיקרית, לא להפריע לה.

שינויים קטנים מובילים לניצחון. ההבדל העיקרי בין שחקני שחמט חזקים לשחקנים חלשים הוא שהראשונים מנסים לשפר את מצבם בכל מהלך. כולם יודעים שהמטרה העיקרית במשחק השחמט היא שח-מט למלך. אבל אף רב-אמן לא חושב על "דסקי-מאט" מרגע תחילת המשחק. מפתח חלקים, תופס את המרכז, בונה מבצר, מקבל עמדה, מציב בישוף על אלכסון פתוח וכו'. זה אותו דבר בעסקים. המטרה העיקרית היא להרוויח כסף, אבל אם תעבדו רק בשביל המטרה הזו, לא יהיה ניתן להרוויח כסף. חשוב מאוד שתארגן נכון את מבנה העסק שלך כדי להרוויח כסף: אתה בונה שרשרת אספקה טובה, יש לך דיווח נכון, יש לך מותג, אתה מוכר, יש לך שירות לאחר מכירה... למה?! הסיבה היא להרוויח כסף, אבל הדרך להשיג זאת היא באמצעות שינויים קטנים. אז כמו שחמט, עסקים אוהבים להשתפר.

צור מאחז. בשחמט, חשוב מאוד להחזיק את הכלים במקומות מרכזיים ובלתי ניתנים לתקיפה. כשזה המצב, אפשר להסתכל על הסביבה (תחרות), והמאחז נותן לנו יתרון מיקום. תפקיד המיקום בעסקים מודרניים הולך וגדל מיום ליום. בין אם זה המיקום של מרכזים לוגיסטיים או מיקום קמעונאי, זה יכול להפוך ליתרון תחרותי אסטרטגי ביותר עבור עסק. מיצוב אסטרטגי חשוב גם בשחמט וגם בעסקים.

יש לשמור על עקרונות האם. ישנם מספר עקרונות נוקשים בשחמט. זה לפי העקרונות האלה שאפשר לשחק משחק שחמט חזק. המעניין הוא שהעקרונות האלה עובדים בכל מצב. למשל, יש להגן על המלך, לפתח את החלקים, להילחם על המרכז וכו'. גם לעסק יש כללים סטנדרטיים כאלה שעובדים 100% בכל התחומים.

כללים אלו אינם משפטים ותיאוריות כלל וכלל, אבל למשל, הוכח כבר מאות שנים ש: אי אפשר להקים עסק בתחום שאינך מכיר, אין עסק עם כסף בלבד, עובדים הם לב העסקים, וכו ' כמו בשחמט, בעסקים יש צורך להקפיד על כללים אלה. אחרת, הסיכוי שלך להפסיד במשחק גדל!!!

להיות גמיש זה חובה. במהלך משחק שחמט, עלינו לשנות את התוכניות שלנו פעמים רבות. תוכניות צריכות להשתנות בגלל מה שהיריב עושה, בגלל שהזמן אוזל, או בגלל המחשבות שלנו בכלל. כאשר זה המקרה, קל להגיע לתוצאה הסופית. כך גם העסקים. תוכניות ישנות חייבות לרדת, תוכניות חדשות חייבות להחיות, גמישות (לא מצאתי שם אחר) חשובה. "מילה של גבר היא אחת..." ההיגיון לא עובד.

יש הרבה הקבלות בין שחמט, עסקים וחיים, ואני מאמין שמשחק שח בילדותי יכול להועיל מאוד בהמשך החיים.



תמיד להיות חיובי!!!

ב.פ